ראיון של יום ראשון, מרים נתנזן

 

שם: מרים נתנזן

מגורים:  מודיעין עילית.

עיסוק: עיצוב ויצירת שרשראות קריסטלים אנרגטיות

שלום רב מרים יקרה.

ספרי מעט על עצמך ועל המפגש שלך בעולם האמנות?

מאז ומתמיד עסקתי בתחום היצירה. גם דרך הוראת אמנות וגם בעיסוק ביצירה עצמה. עסקתי בציור, פיסול, תכשיטי חרוזים. בציור בשמן. בציור על קלף עם מגזרת וכתב בשילוב ציור. ולאחרונה העיסוק הוא דווקא בקריסטלים אנרגטיים.

איך הגעת לתחום הזה דווקא?

למעשה התחלתי מהסוף להתחלה….הייתי אוספת אבנים מעניינות ותוך כדי התחלתי לרכוש קריסטלים סלעיים בצבעים שונים וצורות שונות בארץ וגם בחו”ל….חוזרת עם אבנים במזוודה. כל זה מאהבה לבריאה, לטבע הבראשיתי. זה קסם לי. וכך פתאום מצאתי את עצמי מהרהרת למה לא אלך ללמוד על הקריסטלים ? ואכן בס”ד מצאתי בדיוק את המקום שהתאים לי. עשיתי הכרות עם הקריסטלים השונים. להגיד את האמת כשהגעתי בפעם הראשונה לקורס וראיתי את הקריסטלים – כמו מערות האמטיסט הענקיות והאגת המדהימה ועוד, עמדו דמעות בעיני מהתרגשות.

ומכאן הדרך הייתה קצרה לרכוש קריסטלים ולהכין לי שרשראות. כמו שהזכרתי מקודם עסקתי בעבר בהכנת תכשיטים עם חרוזים. לאחר שהתלהבו ב”ה ממעשי ידי, הכנתי עוד ועוד מקריסטלים שונים .והיום יש בידי ב”ה מבחר עשיר של קריסטלים בצבעים שונים ובצורות שונות. יש לציין שאין שרשרת אחת זהה לחברתה בגלל שכל קריסטל הוא יחיד וייחודי. כשאני מכינה את השרשרת אני מרגישה שהרמתי את הקריסטל מהאדמה אלי כתכשיט לכל דבר. וזה משמח.

מה בקריסטל  מקשר בין  רוח וחומר?

בקורס למדתי על המסוגלות האנרגטית של הקריסטלים השונים כי הקריסטלים שמקורם במעמקי האדמה מכילים מינרלים שגם נמצאים בגופנו. ולכן הם יכולים לאזן אותנו.

בתחילת הקורס התעוררה בי השאלה איך מתחבר הנושא ליהדות? ובס”ד בדיוק שבת זו הייתה פרשת ” חיי שרה” ונזכרתי שקראתי את דברי ר’ שמעון בר יוחאי בהקשר הפסוק שד’ ברך את אברהם בכל…  באבן טובה שהייתה תלויה בצווארו של אברהם אבינו שכל הרואה אותה – מיד נרפא. ומאז הקטע הזה מלווה אותי יחד עם הקריסטלים.

לשמחתי, כל אחת יכולה להתחבר לשרשראות הקריסטל מכיוון שהן יפות, מיוחדות וייחודיות. יש קריסטלים בצבעים שונים ויש קריסטלים בצורה גולמית, וגם קריסטלים מלוטשים. חוץ מהעניין האנרגטי שלהם. שקריסטלים שונים מיועדים להשפעה שונה על האדם.

לסיום איזה מסר יש בידך לתת לאמנית חרדית?

אני מאד אוהבת את העיסוק בקריסטלים וחושבת שכל אחת מהאמניות שלנו צריכה לפתח את כישוריה שקיבלה מהקב”ה. לנתב אותן לעיסוק מועיל ומהנה ומכניס ובכך להישאר בעולם האהוב עליה. לכל אחת ניתן כשרון ומי שמצליחה למצות אותו זו הכרת הטוב הכי גדולה לבורא עולם.

מאחלת לכולן הצלחה וברכה!

6 תגובות
  1. רבקי

    מרים מקסים.
    היכן את מוכרת עבודות?

    • מרים נתנזן

      בס”ד. רבקי שלום לך ותודה. ב”ה. בינתיים הכנתי מבחר של שרשראות מקריסטל אנרגטי….ומחפשת אפיק מכירה יותר רחב מהסביבה הקרובה לי….האמת שהתמונות לא ככ מחמיאות….ויש לי 150תמונות…

  2. אסנת

    אוי , מרים ,
    כל כך חבל שאצלי לא נפתחות תמונות !
    בקטלוג שלך ראיתי דברים יפפיים !

    המון הצלחה !

  3. מרים נתנזן

    בס”ד. נכון אסנת. ב”ה בקטלוג יש תמונות טובות . ותודה על הברכה…

  4. אסתר גנוט

    מרים, זה נשמע מאד מעניין וגם יפה!
    איך אפשר ליצור איתך קשר?

    • מרים נתנזן

      בס”ד. שלום לך אסתר גנוט. תודה לך. ראיתי רק עכשיו את תגובתך. אז הנייד שלי הוא 0522322187 אשמח לשמוע ממך. ובינתיים הוספתי עוד שרשראות וכן טבעות תואמות . כל טוב. מרים

השארת תגובה

פתח צ'אט
1
היי,
איך נוכל לעזור לך?
Analytics by Conversios
דילוג לתוכן