פינת יעוץ למיתוג שלך, אל תפספסי

למה זה כל כך יקר/זול?

נכון, יכול להיות שרבים מכם מופתעים מהמחירים היקרים או לחילופין הזולים, במיוחד בכל הנוגע למחירים לעיצוב לדפוס, אשר אינם כוללים כלל את הוצאות הדפוס עצמם, שיכולים להגיע לאלפי שקלים נוספים. עם זאת, חשוב להבין כי עבודתו של הגרפיקאי אינה פשוטה, והמשימה למתג ולצבוע כל עסק במיתוג שונה, ייחודי ויצרתי היא לא משימה פשוטה כלל. ישנם גרפיקאים הלומדים את המקצוע שנים ומתמקצעים בעיצובים ספציפיים. העברת המידע בצורה מסוימת, הענקת פתרון עיצובי למוצר כדי שימשוך קהל, ייצור מחשבות ועוררות רגשות אצל אנשים דרך העיצוב הגרפי ועוד הם דברים שנלמדים במשך שנים באקדמיות בארץ  ונמשכים במשך שנים שלאחר הלימודים תוך כדי התנסות ועבודה מול לקוחות.

הרבה מהעסקים מנסים למצוא דרכים זולות יותר למיתוג העסק, ופונים ישירות לבתי הדפוס בבקשה לעיצוב. בתי הדפוס מחזיקים גרפיקאים על מנת שהם יוכלו להציע בנוסף לפתרונות הדפוס גם פתרונות עיצוב. לרוב, הדבר אכן מוזיל עלויות, אך שימו לב שאיכות העיצוב במקומות אלו היא בדרך כלל נמוכה יותר שכן העומס בבתי הדפוס גדול יותר, ואין לגרפיקאי העובד בבית דפוס רווח ישיר מהעיצוב ולכן יכולה לכך השפעה על איכות העיצוב. ישנה אופציה נוספת של פניה אל מעצבים גרפיים פרטיים שהינם בשלבי התחלה של קריירת העיצוב שלהם. לרוב הם מציעים מחירים נמוכים משמעותית מהמחירים המוצגים במחירון מעלה, וזה כמובן בא על חשבון איכות העיצוב שכן הניסיון בתחום הוא גורם שבהחלט יכול להשפיע. הגרפיקאים המתחילים יכולים להציע מחירים נמוכים מכל מני סיבות- למשוך קהל לקוחות ראשוני, בניית תיק עבודות (פורטפוליו) ורזומה בתור מעצב, ניסיון ממשי בעיצוב ועמידה מול לקוח, ועוד.

המחיר לא תמיד קובע

המחירון עיצוב גרפי המוצג כאן והמחירים המוצגים אצל משרדי הפרסום והסטודיו לעיצוב בארץ אינם מהווים אינדיקציה לאיכות העיצוב שתקבלו. עיצוב יקר במקרים מסוימים לא יותר מוצלח מעיצוב שעלה חצי מהמחיר המקובל. הרצון להשקיע והיצירתיות של הגרפיקאי יכולה להשפיע על סיפוק הלקוח הרבה יותר, למשל.

עם זאת ניתן לומר שבהרבה מקרים שווה להשקיע את הסכומים הגבוהים כי בדרך כלל הם כוללים גרפיקאי הנפגש עם הלקוח ודרישותיו, יוצר סקיצות ראשוניות ומביע פתרון גרפי יצירתי וייחודי לחברה, בנוסף לכלים העומדים ברשותו  שבדרך כלל מקצועיים יותר (גופנים שעולים כסף, תמונות בתשלום מאתרי מאגרים ולא שימוש בתמונות חינמיות וכו’) בסופו של יום, סכום חד פעמי של 1,000-5,000 ₪ למיתוג העסק היא הוצאה מחייבת בימינו, בעולם מלא צבעים וגירויים בו אנו חיים.

* ישראלגרפיקס

אז בואי ותנצלי את ההטבה!!

יום שלישי  כאן בפורום 

 יום שלישי טו’ סיון בין השעות 9.00-11.00 בבוקר

היעוץ מאת המומחית בתחום: שרה דושט דש

4 תגובות
  1. ברכי

    רק עכשיו נחשפתי לאתר שלכן.
    האם יהיה עוד יעוץ בתחום המיתוג??

    • יוצרים סביבה

      שלום ברכי,
      אם את חברה באיוד פני לשרה ותקבלי יעוץ מיתוגי מקצועי!
      בהצלחה!

  2. ר סוזן טולידאנו

    שלום רב
    ברצוני לדעת האם תהיה אפשרות נוספת לייעוץ,
    מענייןן אותי בהחלט

    בברכה

השארת תגובה

פתח צ'אט
1
היי,
איך נוכל לעזור לך?
Analytics by Conversios
דילוג לתוכן