למכור אמנות? זה אפשרי! ענבר אור

ענבר אור –  יועצת תעסוקתית לנשים פותחת לנו צוהר לעולם של מכירה ושווק נכון.
אמנם, אמנות לנשמה .. אבל עם מבט מפוכח וקצת מעמיק, נוכל לדלות גם טיפים מעניינים שבהחלט יכולים למכור בשבלינו (כי אנחנו פשט לא יודעות לעשות את זה..)

 

 

 

בניית קמפיין שיווקי לעסק – עשי זאת בעצמך.

 

מאת: ענבר אור

את הכתבה ערכה ועבדה י. נתנזון
לפרטי התקשרות:
[email protected]

“את מדהימה!” “הכישרון שלך הוא משהו של אחד למיליון!”
האנשים סביבך לא חוסכים במחמאות על היצירות שלך, גם את יודעת להעריך את המתנות שקיבלת משמיים.
תמיד אחרי משהו מיוחד שאת עושה את שומעת את השאלה הבאה: “נו, מתי תעשי עם זה משהו?!”
‘משהו’ בעברית מדוברת הוא כסף או דמוי כסף…
‘משהו’ זה לפרסם את עצמך ואת היכולות שלך, להוציא אותם לאויר העולם, לחשוף אותם לאור.
את מסכימה, את רוצה. את רק שואלת: איך עושים את זה?

ענבר אור, מקדמת תעסוקתית ומשווקת מנוסה, מביאה לך 9 כללי זהב להוצאת העסק שלך לאור:

1. מיקוד ובידול של העסק שלך – מי אני? מה את נותנת שאף אחת אחרת באותו התחום לא נותנת? אם תהיי עוד צורפת או ציירת בלי מיקוד בנקודה מסוימת אחת או בידול שמבדיל אותך משאר העוסקות בתחום, היכולת שלך להצליח בתוך השוק המוצף, היא מאוד מאוד מוגבלת. אם תמצאי מיקוד ובידול שקשור להתמחות מסוימת, קהל יעד מדויק, אזור, שרותים נלווים וכולי… כבר תתחילי בצורה טובה יותר.
שבי וכתבי לעצמך את רשימת היכולות המיוחדות שיש רק לך!

2. פיתוח עסקי – מוצרים – מה אני עושה? כעת תעשי קצת סיעור מוחות של פיתוח עסקי. אילו מוצרים או תוצרים אני יכולה להציע כחלק מהעשייה שלי? תחשבי על כמה שיותר מוצרים שקשורים אך ורק לתחום הספציפי שבו התמקדת (עדיין ניתן לחשוב על מוצרים לקהלי יעד שונים). אולי תיעזרי בכמה מוחות יצירתיים…
כאן תכתבי את רשימת האפשרויות שלך מוצרים או שרותים שאת מציעה!

3. אפיון מוצרים/שירותים – מה מיוחד במה שאני עושה? תבחני את כל המוצרים/שירותים שרשמת ותשאלי את עצמך למי את הכי מתחברת: כמה את אוהבת לתת אותם, כמה הם באמת רווחיים לך וכולי, תתמקדי באחד או שניים שאת הכי מתחברת אליהם ותאפייני אותם. איזה ערך הם נותנים, על איזה צורך של לקוח הם נותנים מענה? מה מיוחד בהם?

4. אפיון קהל היעד – אחרי שהגדרת מה את נותנת, ורק את, בואי נחשוב – למי? תאפייני מיהם הלקוחות של אותו מוצר, בדגש על מיקוד הקהל ולא הרחבה שלו. חשבי על כל קהל יעד בנפרד (אותו פתרון יכול להיראות אחרת לקהלי יעד שונים, כמו שיש תיקים עבודת יד לנשים ותיקים לנערות) ככל שתמקדי יותר בשלב זה יהיה לך קל יותר (וזול יותר) לשווק. נכון שזה מרגיש שאם תמקדי בעצם תוותרי על שירותים או לקוחות (זו לא תהיה חנות כל-בו, למשל) אך בפועל במציאות הדברים קורים אחרת. “בצר הרחבת לי”. הצמצום של ההגדרה עוזר לפיתוח שלה!
השיטה הטובה ביותר להגדרת קהל היעד, היא לאפיין לקוחה. לדוגמא, ממש לקרוא לה בשם, גיל, אזור מגורים, מה הקשיים שלה בחיים, מה הערכים שמובילים אותה, לאיזו עזרה היא זקוקה, למה היא תפנה דווקא אלי? וכולי…

5. בחירת אפיקי השיווק – השלב הבא הוא לבדוק – “היכן היא מסתובבת”. באילו מקומות נמצא קהל היעד (פיזית, מה הן קוראות? לאילו פרסומים – מגזינים, ניוזלטר – הן כבר חשופות? לאיזה עוד בעלי מקצוע הן נחשפות? וכולי). דרך מעולה לעשות גם את השלב הזה וגם את השלב הקודם הוא לבצע סקר בקרב קהל היעד ו/או הלקוחות הקיימים ולשאול אותם בדיוק את כל השאלות האלה.

6. בניית תכנית שיווק – מכאן, הדרך ליצירת תכנית שיווק ונגזרותיה קלה, בהירה ואיכותית יותר. המטרה היא לחשוב בעזרת הרבה יצירתיות על דרכים להגיע לקהל יעד, ליידע אותו שאת קיימת ואלו השירותים שלך, עם מינימום הוצאה כלכלית. (ההגבל הכלכלי הוא זה שעוזר לנו לייצר יצירתיות). חשוב לשים דגש על היכולת להראות את המקצועיות והייחודיות שלך לקהל היעד ולא רק לשים פרסומת (גם אם היא בחינם). דוגמא מעולה לזה היא כתבה בעיתון לעומת מודעת פרסומת. אי אפשר להשוות את רמת האפקטיביות.

7. ניהול זמן – כעת הכיני לך ממש תרשים זרימה של תכנית השיווק: כיצד הלקוחה נחשפת אליך, איזה תוכן פרסומי את נותנת לה, איזה מוצרים את משווקת לה בשלב הראשון (חשוב לא למכור את המוצרים היקרים ביותר בשלב ראשון אלא להציע “טעימה”). לאחר מכן, איזה תהליך את עוברת איתה הלאה שלב אחרי שלב עד לשלב המכירה והסגירה בע”ה.
יצרי רשימה של כל המשימות המקדימות שעליך לבצע כדי להוציא את התוכנית לפועל והגדירי אותן בזמן. קבעי לעצמך זמן קבוע ביומן השבועי לצורך ביצוע משימות אלה. זמן שיווק.

8. בקרה – לאחר בניית תוכנית שיווק (קמפיין) והוצאתו אל הפועל חשוב מאוד לבדוק את האפקטיביות שלו. כמה בסך הכל הוצאת מבחינת כסף וזמן, וכמה כסף / לקוחות הרווחת. אם הקמפיין היה יעיל, מעולה! אפשר לשכפל. אם הוא לא היה יעיל, יש לבצע שוב את השלבים ולתקן ולשפר עד שמגיעים לתוצאה הרצויה.

הצלחה רבה!

 

%d7%9c%d7%9c%d7%90-%d7%a9%d7%9d

 

תגובה אחת
  1. אנה

    שלום רב, מחפשת משווק/ת לציורי.
    תודה רבה, אנה
    0506675677

השארת תגובה

פתח צ'אט
1
היי,
איך נוכל לעזור לך?
Analytics by Conversios
דילוג לתוכן