אומרות תודה!! ומצפות להתקדמות, מיכל רוזנר

 ביום שני, כ”ה באדר תשע”ח, 12.3.2018 נערך כנס מרשים במשרד התרבות ביוזמת השרה מירי רגב

הכנס עסק בתקנה החרדית החדשה לרצועה החרדית כמובן שכנציגת העמותה – איגוד יוצרים סביבה, איגוד של כל אחת ואחת מכן.. נכחתי בכינוס  והיה מרשים ביותר!!

השרה הרחיבה על השינוי המשמעותי האמור להתרחש בתרבות החרדית

בכנס נכחו נציגי תרבות שונים ושונות, מתוך החברה החרדית. ניכר כי יש רצון כן ואמיתי ליצור שינוי לטובת היצירה והאמנות שתפרח ותשגשג. מאמינה שהתקנה תשפיע רבות ותעודד את הצמיחה של כל יוצרת חרדית.

בשם כולנו!!  היוצרות החרדיות והאמניות הנפלאות, שעושות! ויוצרות! ומשפיעות! אנחנו אמרות תודה גדולה לכל העוסקים והעוסקות במלאכה.  זו ברכה גדולה ומשמעותית ומקוות שנמשיך הלאה בתנופה, למענינו ולמען סביבתינו כולה.

מעט מן דברי השרה מתוך אתר משרד התרבות:

בהתאם לתקנה, חלוקת תמיכות בתחומי התרבות והאמנות של הציבור החרדי יוענקו על פי מבחנים ייעודיים שיתנו מענה לאופי הפעילויות השונות של המגזר החרדי, תוך הכרה במאפייני הציבור החרדי ושמירה על עקרונותיו ואורח חייו הייחודי. מדובר בתוספת תקציב משמעותית לתקנת התרבות החרדית בשנת 2018, אשר תעמוד לראשונה על כ-6 מיליוני ₪ וזאת לעומת 1 מיליון ₪ בלבד בשנת 2015. שרת התרבות והספורט ח”כ מירי רגב: “אנחנו יוצאים היום בבשורה חשובה למגזר החרדי, אבל היא לא פחות חשובה בעיני לתרבות ולחברה הישראלית כולה. התקנה הזו היא חלק מהמדיניות שאני מובילה – פתיחת שוק התרבות הישראלי לשחקנים ולקולות חדשים. לא מועדון סגור ולא במה שמיועדת רק לז’אנר אחד. כמו שאתם יודעים זה נכון לא רק לגבי הציבור החרדי, אלא לכלל הקולות והקבוצות שלא קבלו ביטוי משמעותי לאורך השנים. הציבור החרדי קיבל עד היום, תקציב זעום בתחום התרבות. הכלים שהמשרד העמיד לו חייבו אותו להישאר חובבני ולא מקצועי, והדבר היה חייב להשתנות. אני מאמינה שהשינוי הזה שאני עושה היום, יביא לגידול דרמטי ביצירה התרבותית בחברה החרדית בישראל, לגידול בכמות היוצרות והיוצרים ובאיכות היצירות. אני עושה את זה לא רק בשבילכם, אלא בשביל החברה הישראלית כולה, הזהות הייחודית שלכם, הערך המוסף שלכם, הניגון היהודי המיוחד שאתם מביאים מבית אבא – הוא תרומה אמיתית לחברה ולתרבות כולה”.

מה נוסיף? רק נענה אמן בקול רם ונמשיך באמונה ואהבה גדולה..

 

 

2 תגובות
  1. טלי ברוינר

    מיכל, אני רוצה להגיע עם תלמידות לירושלים. לאן / על מי – את ממליצה? היתי רוצה לעלות לאמנית לסטודיו שלה,ואולי עוד סדנא קטנה מענינת.

    • יוצרים סביבה

      הי טלי יקרה ומקסימה!
      אענה לך בפרטי בהקדם
      יש כמה אמניות בעלות סטודיו מקסים בירושלים.

השארת תגובה

פתח צ'אט
1
היי,
איך נוכל לעזור לך?
Analytics by Conversios
דילוג לתוכן