עיצוב מוצר, לכבוד פורים! מאת: צביה והלני

זה כבר כאן, עם הרבה צבעוניות, רעש שמח, וילדים (והורים) נרגשים –

פורים. איזה חג יצירתי אתה. הדבר שאני הכי אוהבת, זה לקבל משלוחי מנות. נהנית לפגוש את האנשים של היומיום דרך האריזה של משלוח המנות.

כמו לכל דבר, למשלוחי מנות יש אופנה. אי אפשר להשוות את משלוחי המנות שנתנו כילדים, את משלוחי המנות שאימא שלי האלופה שלחה (דג שלם אפוי בתנור עם רוטב משגע…) למה שאני שולחת היום, ולא רק בגלל שאין לי פנאי להשקיע.

בסיבוב בחנויות אני מגלה נשים המתחילות לגבש את הקונספט של משלוח המנות מ-האריזה. זה הפתיע אותי בהתחלה. הרי אל תסתכל בקנקן… אבל אז התברר עד כמה אנחנו נותנות משקל לא רק לתוכן אלא גם לצורה שבה הוא מוגש. או כפי שחברתי אילת אומרת: זה גם בבחינת זה קלי ואנווהו. צודקת!

 

בשנים האחרונות אני מוצאת את עצמי מיד אחרי ט”ו בשבט יושבת בערבי החורף הארוכים עם הילדים סביב השולחן (עם תה ועוגיות כמובן), ויוצרת איתם את האריזות למשלוחי המנות שלהם. זו חוויה של שלושים יום קודם החג, המכניסה הרבה שמחה וגם עוזרת לי ולהם להיות מאורגנים ברוגע.

 

אספתי כמה רעיונות, בביצוע של סטודנטיות לעיצוב תעשייתי, המרכז החרדי, קורס אריזות.

אז הנה לכן:

בקבוקי יין מחופשים. עיצוב: הודיה גדניאן

בקבוק יין מוכר את עצמו כבר בעיצובו החיצוני. חובבי יין שמים לב גם לעיצוב האריזה. כאן, הודיה, בצורה מדויקת ומעודנת, ובלי לפגוע במראה היוקרתי, הצליחה להלביש את הבקבוקים בקולקציית בגדים. העיצוב החדש מתקשר גם עם סוג היין. חומר: נייר מודפס, אלמנטים.

קופסת סוכרייה. עיצוב: שרה שיוביץ

סוכריות, איזה ממתק שמח. בעיצוב האריזה שרה מכניסה אותנו לעולם המתוק והמעט ילדותי של סוכריות. צבעוניות האריזה, אפקט ההפתעה של הפתיחה, והחומר הפשוט המקבל שדרוג מהגזרה המעניינת. חומר: נייר בלבד (ללא דבקים!)

אריזה לליקר שוקולד עם אלפחורס. עיצוב יעל אומנסקי

אלפחורס הן עוגיות מעודנות הדורשות מומחיות וזמן הכנה, ומחירן בהתאם. לעוגיות אלו צבעוניוּת נעימה, ומקובל לתת אותן כמתנת תשומת לב. יעל משלבת כאן באריזה מתוחכמת בקבוק ליקר שוקולד לצד האלפחורס. גם בחירת טכנולוגיית היצור – חיתוך לייזר, מאפשרת גימור מושלם ויוקרתי לקרטון. חומר: קרטון בחיתוך לייזר.

אריזה לשוקולדים המכילים פירות טרופיים. עיצוב: בת ציון אבידן

כמכורה לשוקולד אני יכולה לומר שאני לא צריכה אריזה, זה רק מפריע בדרך למתוק הזה… אבל כאן האריזה מסקרנת מאוד, עם הפוליגונים בתחתית והצורה המעוגלת כלפי מעלה, וזה גרם לי לרצות לאכול מכל טעם בנפרד. חומר: בריסטול מודפס.

קערה לפיצוחים. עיצוב מלכי פרקל

אריזה גאונית בעלת תכנון שנון ויוצא דופן, הקערה מורכבת מגיליון בריסטול שלם ללא הדבקות. בעזרת סדרת קיפולים מלכי נתנה לבריסטול חוזק מכני, המאפשר לקערה להכיל כמות נכבדה של פיצוחים. החוזק גם מאפשר למשתמש להחזיק את הקערה ב-4 אצבעות. חומר: בריסטול.

ולסיום, אי אפשר בלי תכל’ס. דבורי טרגר, אף היא בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי, המרכז החרדי, יצרה פיילוט יצירתי ומעניין לאנשים המעוניינים באריזה עם כיתוב אישי ומבדל. דבורי יצרה קולקציית פריסות לאריזות קרטון, המאפשרת ללקוח להזמין גרפיקה אישית. האריזות מגיעות בדיוור ישיר הביתה. מדגם חלקי:

[email protected] להזמנות.

אז לא משנה מה תשלחו, ובאיזו אריזה. שיהיה לכולנו פורים שמח ומלא ישועות!

 

צביה והלני, מעצבת מוצר ,מרצה ויוצרת

[email protected]

2 תגובות
  1. מילכה

    העוגיות באריזה של בקבוק היין הן מקרונים ולא אלפחורס
    כתבה יפה ומעניינת

  2. שרה

    כיף להיזכר ברגעים מתוקים!

השארת תגובה

פתח צ'אט
1
היי,
איך נוכל לעזור לך?
Analytics by Conversios
דילוג לתוכן