תערוכה במרכז להכשרה מקצועית , עיצוב תעשייתי

עיצוב תעשייתי תרמוס ובקבוק לתינוק משולב, נעל שטוחה שהופכת לנעל עם עקב, מכשיר בצורת בימבה השואב צעצועים וממיין אותם. כל אלה, ומכשירים חדשניים נוספים, מוצגים בימים אלה בתערוכת העיצוב ב”מרכז החרדי להכשרה מקצועית”.

כל אמא מכירה את המצב הבא – יוצאים לסידורים או להקניות עם התינוק, וצריך לקחת עבורו גם תחליף חלף. כדי שאפשר יהיה לתת לתינוק לאכול, צריך סל אביזרים שלם. כדי להכין את התחליף צריך מים חמים, ובשביל זה לוקחים תרמוס מלא במים חמים. את האבקה לוקחים בשקית קטנה, וכמובן גם בקבוק לתינוק. כשהתינוק יהיה רעב, מוציאים את הבקבוק, שופכים בו את האבקה, שופכים את המים מהתרמוס, ונותנים לנסיך את ארוחתו. מייגע למדי. אבל יש פתרון, הבקבוק המיוחד שיצרה נחמי גוטמן, מעצבת תעשייתית, מאפשר לתת אוכל חם לתינוק בלי שיהיה צורך לארוז חבילות שלמות. הבקבוק המיוחד שומר על חום, יש בו תא אכסון קטן לאבקה, ובמספר פעולות פשוטות ניתן להכין את הארוחה. בקבוק זה הוא דוגמה לפתרון פרקטי שנוצר באמצעות כלים עיצוביים. הבקבוק של גוטמן,

בקבוק מיוחד לתינוק - נחמי גוטמן.

 

יחד עם עשרות מוצרים חדשניים נוספים, מוצג בימים אלה בתערוכת הגמר ב”מרכז החרדי להכשרה מקצועית”. בתערוכה ניתן לראות פתרונות עיצוב ופתרונות פרקטיים למגוון שימושים בחיי היומיום. כל מוצר תעשייתי הנמכר היום בשוק, עבר תחת ידיו של מעצב תעשייתי. איך יראה המגהץ ובאיזה צבעים הוא יצבע, איזה חלקים בעגלה יהיו מפלסטיק ואילו ממתכת, האם הרמקול יהיה עגול עם גימור בד או גימור עץ מרובע? החלטות אלה מקבל המעצב התעשייתי. כדי להיות מעצב תעשייתי יש לשלוט ולהבין בכמה תחומים: עיצוב, צילום, הדמיה, גרפיקה, תהליכי ייצור, פרסום, שיווק ותוכנות שונות.   דבורה פוקס מציגה ערכת מנגל מתקפלת הנארזת לתוך תיק מעוצב , הנישא על גלגלים והמכיל גם צידנית, פיתרון לכל הבלגן הנלווה ליציאה למנגל, ניתן לקיפול מיד לאחר השימוש.

מנגל מתקפל - דבורה פוקס. עיצוב תעשייתי
מנגל מתקפל – דבורה פוקס.
עיצוב תעשייתי

לנעול נעל עקב או נעל שטוחה? ההתלבטות של כל אישה. בתיה אסבאן הבריקה בנעל דו – שימושית, העקב מוסר בשליפה קלה והרי לך נעל שטוחה, פריצת דרך בעולם האופנה. הנעל נראית אלגנטית ופשוטה, אך מדובר בתכנון מורכב למדי.

 

הנעל הדו שימושית - בתיה אסבאן (1)

 

 

 

ילדים משתעממים מהר מאוד מהצעצועים שלהם, וההורים מאסו כבר מזמן בצעצועי הפלסטיק הרבים הממלאים את הבית. חיה ישראלוביץ’, עם מודעות גבוהה לאיכות הסביבה, החליטה לנצל את העובדה שכמויות אינסופיות של אריזות קרטון נזרקות בכל מקום. היא פיתחה ערכת כלים מיוחדת המותאמת לילדים, והמאפשרת להם לבנות בכל פעם מבנים שונים, בעזרת מחבר קרטון פשוט וזול שפותח על ידה. בסוף יום – המשחק יכולים הילדים להשליך שוב את המבנה שבנו למיחזור הבא. לרוב, הילדים נהנים יותר לשחק דווקא בדברים היותר פשוטים, אשר גם מאפשרים להם לבטא יותר את היצירתיות שלהם.   משחק הרכבה אבל עם חלקים גדולים – ענקיים, חלומו של כל ילד,

בית מקרטון - חיה ישראלוביץ

 

 

טליה יולנו עיצבה לכל חלק זוויות חיבור רבות לחלקים האחרים. קל לחיבור וקל לפירוק, משחק הרכבה יצירתי עם תפיסה מרחבית.   הילדים משחקים בצעצועים שונים, מפזרים את החלקים של משחק נוסף בלי שאספו את הקודם, ובסוף היום הבית טובע בבלגאן. לאסוף את חלקי הפלסטיק השונים, הקטנים והגדולים, זו משימה מייגעת למדי.אבל יש פתרון: רחלי סבו עיצבה מכשיר דמוי בימבה בצורת פילון כשהחדק שלו משמש כצינור לשאיבת ומיון הצעצועים. השאיבה מסוננת ובאותה ההזדמנות האבק גם הוא מוסר, ונאגר במיכל נפרד.

פילון שואב הצעצועים

 

רונית ברק ניצחה את השיטה. קחו את העיתונים, בקבוקי השתייה ופחיות השימורים שלכם וגשו למרכז המחזור העירוני שרונית עיצבה. לאחר שהמכשיר בעצמו ימיין את כל המוצרים שהכנסתם לתוכו, באמצעות זיהוי תדר הקול של החומר, יתמלאו המכלים, ויתקבל שדר דיגיטאלי אצל החברה המפנה. גם אתם תקבלו החזר בארנונה לאחר שתזינו את פרטיכם בעמדה. גם העירייה מקטינה את הוצאותיה עבור פינוי האשפה. בקיצור, כולם מרוויחים.

 

רונית ברק

 

אלקה מלין, טובה ניסים ושרי שוורצברד עיצבו גופי תאורה יפים מעוצבים באופן ייחודי.

 לפרטים נוספים על תכנית הלימודים:

צרי קשר:  [email protected]

 

3 תגובות
  1. אסנת

    מדהים !

  2. רחלי

    פשוט תותחיות!!

  3. אנונימית

    מדהים!
    רק מי שלומד את המקצוע של עיצוב מוצר תעשיתי יודע כמה עובדים קשה על כל פחית קטנה….
    מהממם!
    מחכה לראות את התערוכה של השנה!

השארת תגובה

פתח צ'אט
1
היי,
איך נוכל לעזור לך?
Analytics by Conversios
דילוג לתוכן